Sunday, January 12, 2014

Minggu 3 13 Jan. - 17 Jan. 2014


1. Perkongsian pensyarah bertugas pada Minggu 2 (Pn. Elsie Pius & En. Jenius Gadiman)
Tema: Be Happy (presented by Mdm. Elsie Pius)
# Secara keseluruhannya pelajar didapati happy dan ceria menjalani pembelajaran dan pengajaran pada minggu persekolahan yang lepas. Keceriaan ini tergambar oleh kesungguhan pelajar mengikuti sesi pdp dalam kelas serta hasil-hasil tugasan yang dihantar kepada pensyarah. Tahniah dan teruskan semangat itu!

# Sungguhpun begitu, terdapat juga pelajar yang terlampau happy sehingga leka dan tidak datang ke sekolah. Hari itu datang, hari seterusnya ponteng sekolah! Macam biskut OREO! Bezanya tidak kiut dan tidak boleh dimakan macam biskut oreo.

# Pelajar ke hospital. Terdapat pelajar yang memohon kebenaran ke hospital untuk mendapatkan rawatan. Selain dingatkan supaya tidak perlu datang ke sekolah jika merasa sakit/tidak sihat pada pagi itu, pelajar juga diwajibkan untuk mengembalikan keratan borang keluar ke hospital. Keratan tersebut perlu ditandatangan oleh pihak hospital sebagai pengesahan bahawa pelajar benar-benar ke hospital dan bukannya ke destinasi lain (menipu sekolah). Kegagalan mengembalikan atau menghantar pengesahan daripada pihak hospital akan mengakibatkan pelajar dianggap ponteng sekolah/kelas.

Senarai pelajar yang keluar ke hospital pada Minggu 2:
1. Titofien, Senior 1.

***Pelajar diingatkan supaya "menjaga" kehadiran dan keberadaan di sekolah kerana ketidakhadiran atau sebarang masalah disiplin akan diambil kira untuk menentukan kelayakan menduduki peperiksaan sekolah.***

***Tahniah kepada pelajar yang sentiasa komited dengan pembelajaran masing-masing. Teruskan semangat berjuang ini!***

# Pengucapan Awam (PA). Program pengucapana awam (public speaking) akan diteruskan pada tahun ini. Sebagai permulaan, pada minggu depan (Minggu 4) pelajar yang terpilih akan menyampaikan PA semasa perhimpunan rasmi prauniversiti pada hari Isnin, 20 Januari 2014. Pelajar bertuah ialah adik Dewi Gloria Patrick dari Senior 4. Tahniah kepada adik Dewi dan sila berkolaborasi dengan pensyarah unutk menentukan tajuk PA yang sesuai.

# Pensyarah bertugas pada minggu 3: En. Larry Charles & Cik. Kasmati Mattail.
Theme: Perancangan awal dalam segala aspek. He who fails to plan is planning to fail – Winston Churchill


Sekian.

Disediakan oleh,


EN. JENIUS GADIMAN

No comments:

Post a Comment

Terima kasih.

Pre-university blog